четверг, 9 апреля 2020 г.

10 квітня-13 квітня


Тема: «Підприємництво»

 «Великі підприємці»
1. Банкір, який запровадив термін «під­приємництво»-, тлумачачи його як особливий фактор виробництва, для якого завжди характерний ризик. (Р. Кантільон).
2. Яка компанія здійснила справжній переворот у сфері громадського хар­чування, а її керівник починав як продавець обладнання для газованих напоїв у компанії «Малті-Міксер»? («Макдональдс», Рей Крок)
3. Запропонував та втілив ідею парку розваг... (Уолт Дісней).
4. Створив автомобіль, який став до­ступним найширшому колу простих людей у США, так званий народний автомобіль... (Генрі Форд).
5. Кому слід завдячити створенням пер­шого комп'ютера Аррlе? (Стівену Джобсу)


6. Найбільша у світі компанія з виробни­цтва програмного забезпечення, ке­рівник якої став наймолодшим у сві­ті міліонером... («Майкрософт», Білл Гейтс)
7. Засновник міжнародної компанії, який у віці 20-ти років поїхав з Німеччини, щоб узяти участь у Каліфорнійській золотій лихоманці, та створив виріб, який і досі є популярним у світі... (Леві Страус).
8. У дитинстві у нього була мрія мати власний автомобіль. У 1946 році він створив власну компанію із виробни­цтва мотоциклів, за 5 років він знищив 250 конкурентів. (Соітіро Хонда)
9. Все почалося у 1920 році в невеличкому баварському містечку. 20-річний чо­ботар і спортсмен-любитель власно­руч пошив перші туфлі для бігу. У 1948 зареєстрував власну компанію, яка відразу взяла потужний старт. (Адольф Дасслер)
10. Кого з підприємців прозвали «Його величність»? (Стів Джобс)
11.Авіаконструктор, кінопродюсер, пілот. (X. Говард)
12. Ця жінка виросла у сирітському притулку і багато років змушена була носити форму. Саме вона придумала носити сумку через плече та спідницю за коліно. У 2002 році вартість бренда її імені склала 4,272 млрд. доларів. (Коко Шанель)
Перегляньте відеофрагмент курсу «Підприємництво. Власна справа в Україні» і дайте відповідь на запитання:

         Коли з’явилось  вперше поняття «підприємець»?
         В чому особливість визначення «підприємець» Річарда Кантільона?
         Яку основну ознаку підприємницької діяльності він називає?
         Що означає мислити як підприємець?    


Вказати переваги та недоліки відповідної діяльності людини, заповнивши таблицю. 



Власний бізнес
Робота за наймом
Переваги
Недоліки
Переваги
Недоліки
1.
1.
1.
1.
2.
2.
2.
2.
3.
3.
3.
3.
4.
4.
4.
4.
5.
5.
5.
5.


Поняття про підприємництво
Підприємництво — це вільна, ініціативна діяльність людей у різних сферах виробництва, що здійснюється на власний страх і ризик з метою одержання прибутку. Підприємництво є необхідною визначальною рисою ринку, його обов'язковим атрибутом. Якщо нема підприємців, то нема й ринку, і навпаки.
У науковий обіг поняття "підприємець" увів англійський економіст Р. Кантільйон на початку XVIII ст. До підприємців він зараховував людей з нефіксованими доходами — ремісників, селян, тобто тих, хто вів економічну діяльність в умовах нестабільності та непередбаченості цін. Головною рисою підприємця він уважав готовність до ризику. Прагнення підприємця отримати високий прибуток спонукає його творчо застосовувати свої здібності, йти на ризик, сумлінно працювати. Він прагне проявити себе як особистість, реалізувати свої ідеї, зробити їх надбанням суспільства. Усе це робить підприємницьку діяльність локомотивом економічного, соціального і культурного розвитку людського суспільства.
Підприємництво — це форма економічної діяльності, спрямована на отримання прибутку на основі поєднання індивідуальної та суспільної вигоди на засадах самостійності, ризику, відповідальності й інноваційності, що здійснюється індивідуально або колективно.
Метою підприємництва є створення такого продукту (товару, послуги, інформації тощо), який би викликав інтерес у споживача на ринку і міг би принести підприємцю прибуток. Існування підприємництва можливе лише за наявності економічної свободи, яка включає в себе  економічну самостійність, відповідальність, рівноправність
Розглядаючи сутність поняття підприємництво, не можна залишити поза увагою певну категоріальну “підміну”, що зустрічається доволі часто навіть в науковій літературі. Мова йде про ототожнення категорій “підприємництво” та “бізнес”. Варто усвідомити, що ці категорії дуже тісно пов’язані між собою, але не є синонімами і мають різну сутність. Взагалі, категорія підприємництво є вужчою, ніж категорія бізнес за ознаками (Додаток 2).
До найважливіших ознак підприємництва відносяться: значно більший ступінь свободи та самостійності у виборі напрямків і методів діяльності, прийнятті рішень та несенні відповідальності за ці рішення; інноваційний характер діяльності та відповідно набагато більший рівень ризикованості підприємницької діяльності; орієнтація на досягнення комерційного успіху . Розпочинаючи свою діяльність, підприємець повинен здійснити вибір щодо:
1) сфери і масштабів діяльності;
2) місця розташування підприємства, фірми;
3) форми підприємницької діяльності і назви фірми;
4) способів і джерел фінансування та інвестування.
При виборі форми підприємництва до уваги насамперед беруть масштаб діяльності, форму відповідальності підприємця, можливості отримання кредитів, існуючий рівень оподаткування, можливий обсяг реалізації продукції та інші фактори.
Обираючи сферу діяльності майбутній підприємець повинен заздалегідь проаналізувати потреби ринку у певних видах товарів і послуг, доцільність залучення коштів ззовні, визначитись з партнерами у постачанні сировини, комплектуючих виробів тощо, з торговельними організаціями та ін. Після цього складають бізнес-план, обирають організаційно-правову форму підприємства, добирають кадри, укладають угоди з підприємствами-субпідрядниками і постачальниками, залучають (у разі необхідності) зовнішні джерела фінансування, розпочинають процес будівництва тих чи інших об'єктів.

 Порівняльна характеристика категорій “бізнес” і “підприємництво” та їх похідних
Бізнес»
«Підприємництво»
«Business» (англ.) — справа, заняття, комерція, угода, торговельна операція тощо, пов’язана з особистою вигодою.
Підприємництвоособливий вид бізнесу. Його метою є отримання не прибутку взагалі, а надприбутку, тобто підприємницького доходу, що отримується внаслідок самостійної ризикованої інноваційної діяльності, яка ґрунтується на повній економічній відповідальності, на персоніфікованому гнучкому управлінні й організації процесу відтворення.
Бізнес — це будь-яка (господарська, виробнича, посередницька тощо) стабільна економічна діяльність із більш передбачуваними результатами і набагато меншим ступенем ризику, ніж підприємництво.
Підприємництво — є четвертим фактором виробництва, сутність якого полягає в найбільш ефективному комбінуванні трьох основних факторів (зем­ля, капітал, праця) з метою задоволення потреб споживача способами, відмінними від застосовуваних конкурентами, що і дає можливість отримання підприємницького доходу.
Бізнес — це систематизована тривала діяльність суб’єктів господарювання в умовах ринкової економіки, націлена на одержання реаль­ного прибутку у грошовій формі.
Підприємництво — окремий випадок бізнесу, що більшою мірою зорієнтований на особистість людини, яка здійснює бізнес і якій притаманні певний стиль і тип господарської поведінки.
Бізнесмен — людина, яка «робить гроші», власник капіталу, що перебуває в обігу і приносить йому дохід.
Підприємець — людина, яка здатна генерувати ділові ідеї, вишукувати можливості для створення чогось нового, використовувати нетрадиційні шляхи, брати на себе ризик і відповідальність під час втілення в життя цих дій.
Бізнес охоплює відносини між всіма учасниками ринкової економіки, а також дії не тільки підприємців, а й споживачів, найманих працівників, державних структур.
Підприємництво можливе не тільки у сфері бізнесу, а й у науці, культурі, медицині тощо. Визначальним при цьому є не продукт чи послуга, що надаються, а стиль роботи підприємця.
Малий бізнес — особлива форма бізнесу, пов’язана з функціонуванням малих підприємницьких структур будь-якої форми власності і відповідної правової форми організації з метою одержання прибутку.
Мале підприємництво — це одна з форм реалізації підприємницької ініціативи та підприємницького потенціалу (поряд із корпоративним та внутрішньофірмовим).


                    Види підприємНИЦЬКОЇ діяльності

Виробниче (виробництво  продукції, послуг, інформації, що підлягають реалізації споживачам)
Комерційне
(повʼязане з обміном, розподілом, споживанням товарів і послуг)
Посередницьке
(надання посередницьких послуг
підприємцям і споживачам)
Фінансове
(обʼєктом товарно -грошових відносин є гроші, валюта та цінні папери)
Страхове
(особлива форма кредитних відносин)

Правовий захист бізнесу — сукупність різних заходів та методів, які — використовуються для врегулювання господарських правовідносин між різними суб'єктами ринку. Для захисту прав суб’єктів підприємництва використовують норми цивільного та господарського права, передбачені в Господарському кодексі України, Цивільному кодексі України, Законах України «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про рекламу» та ін. 
     В Україні законодавчо встановлені умови організації, ведення та захист бізнесу. На цей час правові механізми захисту бізнесу є доволі слабкими та недосконалими. Передусім це пов’язане з неврегульованістю багатьох аспектів введення підприємництва та неузгодженістю нормативних актів, які його регулюють. Негативно впливає на ведення бізнесу і низький рівень правосвідомості підприємців, що призводить до формування тіньового підприємництва та утворення різноманітних, часто кримінальних, бізнесових структур.
  Одним із ризиків підприємницької діяльності є неправомірні дії інших підприємців, фізичних осіб та й самої держави, що вчинені проти конкретного підприємця.
НЕПРАВОМІРНІ ДІЇ ЩОДО БІЗНЕСУ
з боку інших юридичних та фізичних осіб
з боку держави
недобросовісна конкуренція;
• рейдерське захоплення;
• прояви монопольного тиску
• безпідставні перевірки органів контролю;
• незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності під час здійснення державного контролю та нагляду;
• створення адміністративно-бюрократичних перешкод у реєстрації, ліцензуванні, патентуванні й провадженні підприємницької діяльності

Право на захист - передбачена законодавством можливість особи самостійно застосовувати дозволені законом засоби впливу на порушника або звернутися до відповідного органу з вимогою спонукати порушника до певної поведінки.
В Україні створена достатня нормативна база підприємництва. Права й інтереси суб’єктів підприємницької діяльності гарантуються багатьма правовими нормами: Конституцією України, Господарським і Цивільним кодексами, законами України тощо. Проте практика підприємництва свідчить, що законодавча база повного мірою не забезпечує поєднання свободи підприємництва і конкуренції з належним захистом прав підприємців в Україні. Закріплені законами права підприємців потребують активної участі бізнес-спільноти як в удосконаленні законодавчої бази, так і в підвищенні рівня реалізації чинного законодавства та використання тих правових засобів, за допомогою яких можна запобігти, припинити, усунути порушення прав. До таких правових засобів належать:
нотаріальний захист, який передбачає юридичне посвідчення угод про набуття та передання прав власності;
адміністративний захист, що дає змогу оскаржити у тих чи тих вищих органах влади дії уповноважених державних службовців або дії інших підприємницьких структур;
претензійний порядок урегулювання спорів, що допоможе без звернення до суду владнати бізнесові конфлікти;
судовий захист, що надає можливість звернення до суду з позовом до правопорушників.
На практиці власники бізнесу можуть використати одну з форм захисту: досудову, позасудову і судову. Однак для використання будь-якої із форм захисту потрібно, щоб підстави та порядок їх використання встановлювався законодавством або угодою сторін. Власники бізнесу для захисту власних прав можуть звертатися до міжнародних судових установ або відповідних органів міжнародних організацій. Забезпечення правового захисту бізнесу — це обов’язок власника. Тому для здійснення підприємницької діяльності в правовому полі власник створює юридичну службу на підприємстві або винаймає юрисконсульта ззовні (юридичну фірму).
Підприємництво є одним з ефективних способів отримання доходів. Також приватне підприємництво є неодмінною умовою існування ринкової економіки. Підприємці, певним чином подібно до держави, можуть спрямовувати частину своїх прибутків для підтримки соціально незахищених верств населення — це є складовою поняття соціальної відповідальності бізнесу. Держава має створювати умови для ведення бізнесу, оскільки це сприяє і її збагаченню.

Комментариев нет:

Отправить комментарий